Artikel 1 - Definities
1. Epic Alpaca: Epic Alpaca, gevestigd te Deventer, KvK-nummer 86140930.
2. Klant: degene met wie Epic Alpaca een overeenkomst is aangegaan.
3. Partijen: Epic Alpaca en Klant samen.
4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
2. Klant: degene met wie Epic Alpaca een overeenkomst is aangegaan.
3. Partijen: Epic Alpaca en Klant samen.
4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Epic Alpaca.
2. Epic Alpaca en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
3. Epic Alpaca en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van andere(n) uitdrukkelijk uit.
2. Epic Alpaca en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
3. Epic Alpaca en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van andere(n) uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 - Aanbiedingen en offertes
1. Aanbiedingen en offertes van Epic Alpaca zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
2. Een aanbod of offerte is maximaal 2 maanden geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.
3. Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.
4. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij Epic Alpaca en de Klant dit schriftelijk afspreken.
2. Een aanbod of offerte is maximaal 2 maanden geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.
3. Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.
4. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij Epic Alpaca en de Klant dit schriftelijk afspreken.
Artikel 4 - Aanvaarding
1. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag Epic Alpaca de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
2. Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt Epic Alpaca slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.
2. Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt Epic Alpaca slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.
Artikel 5 - Prijzen
1. Epic Alpaca hanteert prijzen in euro’s en exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of reiskosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
2. Epic Alpaca mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
3. De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door Epic Alpaca vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren.
4. De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van Epic Alpaca, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is afgesproken.
5. Wanneer Epic Alpaca en de Klant voor de dienstverlening een totaalbedrag afspreken, is dit altijd een richtprijs, tenzij schriftelijk anders is afgesproken..
6. Epic Alpaca mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
7. Epic Alpaca moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
8. De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
9. Epic Alpaca mag zijn prijzen jaarlijks aanpassen.
10. Epic Alpaca zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
11. De consument mag de overeenkomst met Epic Alpaca opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.
2. Epic Alpaca mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
3. De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door Epic Alpaca vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren.
4. De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van Epic Alpaca, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is afgesproken.
5. Wanneer Epic Alpaca en de Klant voor de dienstverlening een totaalbedrag afspreken, is dit altijd een richtprijs, tenzij schriftelijk anders is afgesproken..
6. Epic Alpaca mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
7. Epic Alpaca moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
8. De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
9. Epic Alpaca mag zijn prijzen jaarlijks aanpassen.
10. Epic Alpaca zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
11. De consument mag de overeenkomst met Epic Alpaca opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.
Artikel 6 - Betalingen en betalingstermijn
1. Epic Alpaca mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
2. De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan.
3. De betalingstermijnen die Epic Alpaca hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Epic Alpaca aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
4. Epic Alpaca mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
2. De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan.
3. De betalingstermijnen die Epic Alpaca hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Epic Alpaca aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
4. Epic Alpaca mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 7 - Gevolgen te late betaling
1. Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Epic Alpaca de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
2. Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Epic Alpaca.
3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
4. Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag Epic Alpaca zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.
5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van Epic Alpaca op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
6. Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Epic Alpaca, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.
2. Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Epic Alpaca.
3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
4. Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag Epic Alpaca zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.
5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van Epic Alpaca op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
6. Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Epic Alpaca, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.
Artikel 9 - Opschortingsrecht
De Klant doet hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Artikel 10 - Verrekening
De Klant doet afstand van zijn recht om een schuld aan Epic Alpaca te verrekenen met een vordering op Epic Alpaca.
Artikel 11 - Verzekering
1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
- geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
- zaken van Epic Alpaca die bij de Klant aanwezig zijn
- zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
2. De Klant geeft op eerste verzoek van Epic Alpaca de polis van deze verzekeringen ter inzage.
- geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
- zaken van Epic Alpaca die bij de Klant aanwezig zijn
- zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
2. De Klant geeft op eerste verzoek van Epic Alpaca de polis van deze verzekeringen ter inzage.
Artikel 12 - Garantie
Wanneer de Klant en Epic Alpaca een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Epic Alpaca enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
Artikel 13 - Uitvoering van de overeenkomst
1. Epic Alpaca voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
2. Epic Alpaca mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
3. De Klant moet ervoor zorgen dat Epic Alpaca op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
4. Zorgt de Klant er niet voor dat Epic Alpaca tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.
2. Epic Alpaca mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
3. De Klant moet ervoor zorgen dat Epic Alpaca op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
4. Zorgt de Klant er niet voor dat Epic Alpaca tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.
Artikel 14 - Informatieverstrekking door de Klant
1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Epic Alpaca.
2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
3. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Epic Alpaca de betreffende bescheiden.
4. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Epic Alpaca redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
3. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Epic Alpaca de betreffende bescheiden.
4. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Epic Alpaca redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
Artikel 15 - Intellectueel eigendom
1. Epic Alpaca behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen en maquettes, tenzij anders is afgesproken.
2. De Klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1 niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Epic Alpaca aan anderen tonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken.
2. De Klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1 niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Epic Alpaca aan anderen tonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken.
Artikel 16 - Boetebeding
1. Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan Epic Alpaca voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
2. Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 1.000.
3. Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000
4. Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
5. De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.
6. Epic Alpaca mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.
2. Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 1.000.
3. Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000
4. Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
5. De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.
6. Epic Alpaca mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.
Artikel 17 - Vrijwaring
De Klant vrijwaart Epic Alpaca tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Epic Alpaca geleverde producten en/of diensten.
Artikel 18 - Klachten
1. De Klant moet een door Epic Alpaca geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Epic Alpaca daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Epic Alpaca hiervan op de hoogte stellen.
4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Epic Alpaca hierop gepast kan reageren.
5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Epic Alpaca.
Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Epic Alpaca andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Epic Alpaca daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Epic Alpaca hiervan op de hoogte stellen.
4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Epic Alpaca hierop gepast kan reageren.
5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Epic Alpaca.
Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Epic Alpaca andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 19 - Ingebrekestelling
1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Epic Alpaca.
2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Epic Alpaca ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Epic Alpaca ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 20 - Aansprakelijkheid Klant
Wanneer Epic Alpaca een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 21 - Aansprakelijkheid Epic Alpaca
1. Epic Alpaca is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
2. Wanneer Epic Alpaca aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
3. Epic Alpaca is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
4. Wanneer Epic Alpaca aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
2. Wanneer Epic Alpaca aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
3. Epic Alpaca is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
4. Wanneer Epic Alpaca aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 22 - Vervaltermijn
Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Epic Alpaca vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 23 - Ontbinding
1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Epic Alpaca toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
2. Is de nakoming van de verplichtingen door Epic Alpaca nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Epic Alpaca in verzuim is.
3. Epic Alpaca mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Epic Alpaca kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 24 - Overmacht
2. Is de nakoming van de verplichtingen door Epic Alpaca nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Epic Alpaca in verzuim is.
3. Epic Alpaca mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Epic Alpaca kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 24 - Overmacht
1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Epic Alpaca door de Klant niet aan Epic Alpaca kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
- stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
- computervirussen
- stakingen
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden
- werkonderbrekingen
3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Epic Alpaca 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Epic Alpaca kan nakomen.
4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Epic Alpaca de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
5. Epic Alpaca hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Epic Alpaca hiervan voordeel heeft.
2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
- stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
- computervirussen
- stakingen
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden
- werkonderbrekingen
3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Epic Alpaca 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Epic Alpaca kan nakomen.
4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Epic Alpaca de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
5. Epic Alpaca hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Epic Alpaca hiervan voordeel heeft.
Artikel 25 - Wijziging overeenkomst
Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Epic Alpaca de overeenkomst aanpassen.
Artikel 26 - Wijziging algemene voorwaarden
Artikel 26 - Wijziging algemene voorwaarden
1. Epic Alpaca mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Epic Alpaca altijd doorvoeren.
3. Ingrijpende wijzigingen zal Epic Alpaca zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Epic Alpaca altijd doorvoeren.
3. Ingrijpende wijzigingen zal Epic Alpaca zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 27 - Overgang van rechten
1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Epic Alpaca aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Epic Alpaca.
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 28 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Epic Alpaca bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Epic Alpaca bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 29 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Epic Alpaca is Nederlands recht van toepassing.
2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Epic Alpaca is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Epic Alpaca, tenzij de wet iets anders bepaalt.
2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Epic Alpaca is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Epic Alpaca, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 01 augustus 2023.